In Zweden: 2 - 6 augustus

2 augustus 2017 - Hamneda, Zweden

2 aug
Op naar Zweden! 100 Euro moeten we betalen voor de brug in Denemarken en 112 euro voor de brug/tunnel naar Malmö. We vinden een camperplaats (nr. 13) in Sovde. Bij het sanitair gebouw hangt een schrijven over het verblijf, maar het is niet helemaal duidelijk of we moeten betalen voor hier te staan of dat je alleen betaald als je gebruik maakt van de faciliteiten. We gaan gewoon staan en dan komt er vanzelf wel iemand langs.... In het nabij gelegen bos kan ik lekker wandelen met Lola en kom zelf reeën tegen, die na het zien van ons weer snel weg zijn.

3 aug
We besluiten om nog een dag te blijven staan. Er is nog niemand langs geweest, dus het zal wel goed zijn. Het regent de hele dag. Heel even is het droog in de middag en dan kan ik weer met Lola op pad. Door de regen ontdekken we een lekkage in de cabine aan de bestuurderskant. Dit moet dus worden opgelost. Daarvoor zijn deze testritten.... Einde middag komt er dan toch iemand langs en we moeten betalen, 40 euro voor 2 nachten... ook al maak je geen gebruik van de faciliteiten. Nou dat is best aan de prijzige kant! Na betaling krijgen we de code van het sanitair gebouw. Daar maken we dan ook maar gebruik van en gaan douchen.

4 aug
We zijn weer onderweg. Echt een bepaalde route hebben we niet uitgezet. We kijken op de kaart waar wegen zijn die richting meren lopen en proberen deze uit om zo te zien op wat voor plekken we terecht komen. Soms resulteert dat, dat je niet meer verder kan en bij een boer op het erf komt. En soms kom je dan uit bij een privé camping aan het water. We vragen of we hier een nacht mogen staan en dat is geen probleem. Dit is de plaats Hamneda. We vieren onze eerste “off road” plek met bubbels.

5 aug
Het regent in Hamneda en het wordt tijd om te vertrekken. Onderweg doen we nog wat boodschappen en komen uiteindelijk terecht in Linneryd/Lessebo. Een parkeerplaats bij een meer.

6 aug
Rustdag! Het is redelijk mooi weer en Rob gaat de zonnepanelen omhoog zetten om uit te proberen. We draaien voor het eerst een was en ruimen van binnen de wagen op en proberen de stofzuiger op lucht uit. Dit is niet echt een succes, dus hier wat anders op verzinnen.