Jan de Groot en Fish&Chips

4 juni 2019 - John o' Groats, Verenigd Koninkrijk

Gekeken bij de plaats John o' Groats (Jan de Groot) en naar de  vuurtoren Duncansby Head waar je het gevoel moet krijgen dat je aan het einde van de wereld bent.... hadden wij helaas niet... 🤨 Wat druk met toeristen, die meer foto’s van onze truck aan het nemen waren, dan van de omgeving. Tijd om weer te gaan!

Het is bijna lunchtijd en we willen toch graag een keer de Fish & Chips proberen. Ik kijk welke eettentjes we op de route tegenkomen en ja hoor.... we hebben er 1 gevonden 😀 Besteld en we kregen echt heel veel. Met 1 portie hadden we genoeg gehad en eerlijk gezegd vonden we het helemaal niet zo lekker 😒 De kabeljauw, zonder zijn dikke laag met deeg, was wel te eten, maar voor de rest... nee niet ons ding. Maar goed we kunnen dit afvinken van onze “Bucket list”.

Verder rijdend langs de kust, op nog steeds de route 500, komen we bij Inverness, wat begin of eindpunt is van deze route. We stoppen hier niet. Om een grote plaats te bezoeken hebben we Edinburgh in gedachten. We gaan dus voorbij Inverness en belanden bij het Abernethy Forest. Op de parkeerplaats van het bezoekerscentrum is het druk met auto´s. Maar het park gaat bijna dicht, dus komen er wat plaatsen vrij. Ik vraag nog wel bij een opzichter, die daar rond loopt, of het goed is dat we 1 nacht blijven. Dit is geen probleem.

De parkeerplaats is dicht bij een meer, wat weer de nodige mugjes met zich mee brengt. Ik maak een wandeling met Lola door het bos. Het wordt al snel donker, temeer omdat we in het bos staan. Vroeg naar bed!