Richting Nederland: 15 - 17 augustus

15 augustus 2017 - Lüneburg, Duitsland

15 aug
We vertrekken op tijd, want met een paar dagen moeten we weer in Nederland zijn om te werken. Ik rij, want Rob zijn voet doet nog zeer. Onderweg boodschappen gedaan en door naar een camperplaats bij een haven in Fredericia, Denemarken. Als we daar aankomen begint er net een zeilrace. Het is gezellig buiten alhoewel het regent. Er is onweer en veel neerslag voorspelt zegt de wedstrijdleiding tegen ons, maar gelukkig voor de zeilers blijft het alleen wat druilerig en rommelt het in de verte. We staan goed met de wagen voor de afvoer van de douche en gaan deze uitproberen. Het gaat prima op wat kleine verbeterpunten na.

16 aug
Het is prachtig weer en met Rob gaat het gelukkig beter. De zee is rustig en er is verderop een strandje waar Lola lekker kan rennen. Na het ontbijt vertrekken we richting Duitsland. Daar gaan we tanken en dat is hard nodig, want net voor het pompstation begint de wagen te haperen.... pfff... net gered. Bij 200 ltr of meer krijg je gratis een kop koffie! Nou dat lusten we wel 😊. We gaan verder en zetten de route naar een overnachtingsplaats via de IOverlander app. We komen terecht bij Bos en Heide Naturpark Luneburger. Een mooie laatste plek en de temperatuur is 26 graden. Dus stoelen naar buiten en in het zonnetje een beetje evalueren hoe de rit is gegaan. We eten buiten en daarna loop ik met Lola een stuk over de Heide. Mijn paardenmeisjes hart gaat sneller kloppen als ik al die ruiterpaden zie lopen... maar ja... Das war einmal....

17 aug
De temperatuur is nog steeds heerlijk en we ontbijten buiten. We vertrekken richting Delden, waar we ook onze reis begonnen. Onderweg heel veel file bij Bremen. Ik ga ondertussen maar een broodje maken en Rob kijkt of we binnendoor kunnen rijden. Uiteindelijk zijn we half 7 in Delden. Naar de snackbar voor de “berenhap” en we zitten tot s’ avonds laat in de tuin. Dan naar bed... Ons laatste nachtje in de wagen. Morgen weer thuis!