2de route Pistenkuh - dag 2

11 december 2017

Vanmorgen vertrokken om half 11 en het 2de deel van de route gestart. Het blijkt dat we het moeilijke stuk al hebben gedaan zonder dat we het wisten. Het is een bewolkte dag en we hebben best wel wat leuke afdalingen en opgangen. Een opgang lukt Immagnus niet. De wielen graven zich in het zandgrind. In zijn achteruit en via een andere opgang komen we boven. Onderweg weer vele Berbershops. Bijna bij elke waypoint is er wel een. Waarschijnlijk hebben de Berbers ook het boek van Pistenkuh in hun bezit... Einde van de dag nog een wat krappere afdaling met veel losse stenen, maar ook hier komen we goed door. We vervolgen onze weg maar deze blijkt iets omgelegd vanwege de zandwal die gemaakt is voor de Algerijnse grens. We zien vele Militaire posten aan die kant. Een van de waypoints is een Palmoase waar we dan ook terecht komen en daar gaan overnachten.

Het is inmiddels half 6 als we staan en het is donker. Met een biertje en een bakje chips sluiten we de rijdag. Lola loopt lekker in het rond, met een lichtje om de halsband, zodat we haar kunnen volgen. Ineens begint ze te blaffen en horen we inderdaad iemand aankomen. Het blijkt een militair te zijn van een post waar we waarschijnlijk dicht bij zitten. We geven het Fiche, Rob maakt een praatje en de man vertrekt weer. We mogen in ieder geval blijven staan...