De eerste week!

28 januari 2022 - Gösenroth, Duitsland

De eerste week zit erop als zwervers zonder woon -en verblijfplaats!

In de week voor ons vertrek hebben we de wagen ingeruimd en krijgt deze nog een wasbeurt. We rijden de wagen naar ons huis om daar de allerlaatste spullen in te pakken, zodat we gelijk kunnen vertrekken na de overdracht van de woning. We nemen nog persoonlijk afscheid van diverse vrienden en dan is het zover.... het is de 20ste!

Na het bezoek aan de notaris stappen we in en rijden we toeterend het dorp uit met de buurtjes die ons uitzwaaien.

Onze eerste stop is naar de weegbrug, zodat we weten wat de wagen weegt nu deze volledig bepakt is. Hmm... kan net allemaal.... Daarna gaan we richting Delden waar we een paar dagen verblijven om afscheid te nemen van Hans en Bianca en nog wat laatste klusjes moeten doen aan de wagen. Bij vertrek kwamen we erachter dat de opstap aan de bestuurderskant bijna doorgerot is. Lekt er, tijdens het rijden, vanuit de dakkist een voorraadcan met motorolie die drupsgewijs op het voorruit terecht komt. Heeft de koelkast wat kuren door zo nu en dan uit te gaan. En bij het starten van de wagen heeft ie ineens moeite om op gang te komen...... Later als we eenmaal vertrokken zijn vanuit Delden richting Duitsland hebben we het gevoel dat de wagen minder vermogen heeft. Onderweg komt er ineens ook heel veel roet uit de uitlaat en Rob heeft er geen lekker gevoel bij.

Maar goed.... we zeggen dan maar..... het kan altijd beter worden.... We vertrekken maandagochtend uit Delden en arriveren in de middag in een bos in de buurt bij Dietzenbach waar we overnachten. Woensdagochtend hebben we namelijk afgesproken bij Corint in het plaatsje om 4 nieuwe banden, uit het jaar 2017, eronder te laten zetten en de 2 reservebanden ook te vernieuwen. Dinsdag dan lekker een dagje relaxen/wandelen en kunnen we woensdag op ons gemak naar de bandenboer rijden.

We testen ook gelijk de luchtkussens die we mee hebben om de wagen waterpas te stellen. Hans heeft hiervoor een RVS houder gemaakt aan de buitenkant van de wagen. Ziet er top uit en werkt goed.

Woensdagochtend 8.00 uur bij Corint en deze is dan toch wel bezig tot een uur of half 1. De reserveband die op de cabinedak ligt wordt eraf gehaald met een heftruck en bij deze handeling wordt het frame waar de spiegels inzitten verbogen. Gaat lekker zo...... Gelukkig kan hij deze wel weer een beetje rechtbuigen door weer met de heftruck te liften. Goed.... het is koud.... De hele ochtend in een koude garage gestaan, zonder koffie! We besluiten om weer terug te gaan naar "ons" stekkie in het bos, de kachel aan te steken en de volgende dag zien we dan wel waar we heen gaan. In Luxemburg willen we tanken en dan gaan we afzakken naar het zuiden.... richting een wat lekkerder temperatuurtje....

Donderdagochtend gaan we rijden en hebben besloten naar een sauna te gaan die op de route ligt richting Luxemburg. Even uitgebreid douchen en lekker zweten..... Maar ook deze keer start de wagen weer niet lekker en geeft veel roet. Tijdens het rijden ook niet het vermogen wat we gewend zijn. Rob zijn gevoel is dat het aan een verstuiver ligt die niet meer goed is. Onderweg kijken we of we ergens een tractorgaragebedrijf zien, waar we een check kunnen doen. We zien een autobedrijf en vragen of zij weten waar er ergens een tractorbedrijf is. En ja..... we krijgen een adres waar we heen kunnen. Daar aangekomen legt Rob uit wat er aan de hand is en de jongens gaan direct op onderzoek uit. Ze kunnen niets vinden.... Alles is goed en werkt op het eerste gezicht. Als Rob de motor start doet ie het gelijk, omdat deze nu warm is. Wel constateren de jongens wat water bij het brandstoffilter en deze vernieuwen we. Daarna gaat Rob een stuk rijden, maar het vermogen blijft hetzelfde. De wagen komt maar moeizaam een heuvel op. We zijn er niet gerust op en vragen of zij de verstuivers willen testen. Gezien het einde middag is, zal dit op vrijdag gedaan worden. We mogen voor het bedrijf op de parkeerplaats overnachten, zodat ze de volgende ochtend vroeg gelijk aan de slag kunnen.