Done with Oman!

5 februari 2024 - Ibri, Oman

Het is klaar met Oman. We zijn hier 2 maanden geweest en gaan ons visum niet verlengen. Niet omdat we alles hebben gezien of het zat zijn, maar we willen de hitte voorblijven en vervolgen onze route richting Noord West Saoedi Arabië. We hebben genoten van Oman met zijn prachtige bergpassen, mooie kustroutes, de vele stranden, helder blauwe zee, eindeloze zandvlaktes, rivierbeddingen en duinen. Overal “Camels” en vriendelijke mensen.

Als laatste hebben we de stad Muscat bezocht met Sandra van Camping 3Gs in Armenië, die 5 dagen bij ons was.😊Een appartementje geboekt in de stad, zodat we van daaruit met de wagen uitstapjes konden maken naar verschillende bezienswaardigheden.

Maandag 22 januari Sandra van het vliegveld opgehaald en die dag even relaxen bij het zwembad, terwijl Rob op de massagetafel ligt om zijn spieren los te krijgen van alle inspanning afgelopen dagen in de woestijn. De volgende dag gaan we wandelen langs de boulevard, waar we een vismarkt bezoeken, een fort en kort door de soek wandelen.

Woensdag 24 januari gaan we naar het strand, waar we eerder hebben gestaan, en genieten van zon en zee. Donderdag staan de Moskee en het Opera gebouw op de agenda. Een Must See in Muscat en dat is te merken aan de vele toeristen. 😳 We hebben er dorst van gekregen en trek in een biertje. Dat kan alleen bij hotels die daarvoor een vergunning hebben. We eindigen bij het Crowne Plaza Hotel waar het bier goed smaakt, het eten erg lekker is en we worden getrakteerd op een prachtige zonsondergang.

Vrijdag gaan we naar een rivierbedding met hotspring in het plaatsje Nakhal. Er zijn veel lokale mensen omdat het weekend is. Gezellige drukte en we wandelen een stuk de “wadi” in. Terug door de hotspring en water waar visjes zwemmen die knabbelen aan je voeten. In sommige plaatsen betaal je daar een vermogen voor, maar hier is het gratis en voor niets 🤣

Zaterdagmiddag vliegt Sandra weer terug naar het koude Armenië. We nemen afscheid en als ze weg is voelt dat toch een beetje leeg. Het was best gezellig zo met zijn drieën. Alleen is Rob er wel van genezen dat hij een harem wilt, want de afgelopen dagen was het natuurlijk wel een “kippenhok”. 🤣 Wij hebben nog een extra nacht in het appartement voordat we zondag uitchecken en weer richting strand gaan voor overnachting.

Rob heeft op maandag bij een garage een afspraak gemaakt voor een nieuwe slang voor de air compressor en de brandstofpomp. Ook gelijk olie verversen en bandenwissel. Terwijl de monteurs bezig zijn, vet Rob de nippels in onder de wagen. Hij kan hier nu mooi bij omdat de truck boven een put staat. Verder luchtfilter vernieuwen, want die zat aardig vol met zand en hij maakt de bevestiging van de kast achterop wat steviger. De stuurinrichting wordt nog nagekeken en hier zit wat speling in. We willen dit wel gelijk laten doen, maar dat wordt gedaan op dinsdag. Zowel de bandenwissel met de springringen (3-delige velg) als de stuurinrichting uit elkaar halen hebben de monteurs nog nooit gedaan. Rob geeft uitleg en de werkplaats handboeken, die we bij ons hebben, komen van pas. Ze hebben het snel door en alles wordt netjes uitgevoerd. Nog wel even terug, een dag later, omdat met remmen de wagen naar rechts trekt. Dit wordt opgelost en we kunnen weer verder.

Tussen de garage afspraken door gaan we steeds terug naar het strand voor te overnachten. Op een avond ontmoeten we daar Gunter en Rasida van de Toyota Land Cruiser waarmee we de Wahiba Sands hebben gereden. Een gezellig weerzien met een lekker “slaapmutsje”.😁 Rasida maakt ook nog een heerlijke risotto met vis, waarna we de volgende dag afscheid nemen en elkaar wellicht weer zien over een aantal maanden in Saoedi Arabië. Want dat is het volgende land waar we naar toe gaan.

We rijden nu richting de grens en hebben onderweg in het stadje Sohar bij een vriend van een vriend nieuwe schokbrekers opgehaald die we hebben besteld in Duitsland. Rob heeft vandaag de 4 schokbrekers vervangen en eens kijken of de wagen wat stabieler is. Vanmorgen nog met Lola bij de dierenarts langs geweest voor een gezondheidscheck en een week geleden heeft mevrouw zelfs een ware fotoshoot gehad. De eigenaar van een fotoshop, die honden portretteert, stond erop om foto´s van haar te maken. Het eind resultaat mag er wezen.😊

Morgenavond de grensovergangen. Eens kijken of ons fotomodelletje er doorheen komt.🤭

1. Joyce:
    6 februari 2024
    Prachtig weer xxxxx
  2. Edith:
    17 februari 2024
    Doen jullie toch maar mooi even. Wat een prachtige foto’s weer, en Lola is idd een prima fotomodel 👌
  3. Joska:
    8 maart 2024
    Wow mooie foto 's en helemaal van de hond!!! Nou ik heb jullie gevonden en ga jullie volgen. Leuk!!

Jouw reactie