1ste route Pistenkuh - dag 1

7 december 2017 - Figuig, Marokko

Vandaag gaan we de eerste route van Pistenkuh rijden. Een Duits stel wat al vele routes heeft gereden, waaronder ook in Marokko, hebben een Off-Road navigatieboek uitgebracht waar diverse routes met de moeilijkheidsgraat in staat beschreven. Uit dit boek zullen wij diverse routes gaan rijden om de wagen en onszelf te testen.

Voordat we starten ga ik eerst nog langs het politiebureau in het dorp om extra kopieën te laten maken van de Fiche. Op de route schijnen nogal wat militaire posten te staan. De politie wil maar 1 kopie maken en zegt dat je de Fiche terug moet vragen en niet afgeven. Tja.... dat kan ook, maar dan sta je elke keer lang bij de militaire post voor deze discussie. We hebben ervaren dat als je het document afgeeft, je snel mag doorrijden. Daarna naar de lokale slager waar ik een stuk koe koop, zodat Lola genoeg eten heeft. We gaan op weg, weer langs de politiecontrole waar we nu niet voor hoeven te stoppen. Ze herkennen ons....

Dan zijn we bij het beginpunt van de pisteroute. We komen 2 militaire posten tegen waarvan we bij de 2de worden gestopt. We gaan verder en rijden lang de grondwal die gemaakt is bij grens Algerije. De piste valt nog mee en Rob rijdt handig de route. We stoppen onderweg voor lunch op een mooie open plek waar geen enkel geluid is. We stoppen onderweg regelmatig omdat de waypoints nog niet helemaal duidelijk zijn, maar volgens ons zitten we nog steeds op de goede weg. Na een stuk te hebben gereden, waar we goed moesten opletten,  en met nog een moeilijk stuk zoals wordt aangegeven in het routeboek, besluiten we ergens te gaan staan en te overnachten. Rob laat alvast de banden wat leger lopen en ik bak nog een brood.