Camping Figuig “Ping”

6 december 2017 - Figuig, Marokko

Vandaag op de camping. Lekker rustig aan. Wasje gedraaid, brood gebakken. Het is niet erg warm maar zo met de stoelen uit de wind in het zonnetje en een jas aan is het goed te doen. Salade voor de lunch en in de middag gaan we het dorpje in. Precies op een tijdstip (half 4) dat bijna niets open is.

Lola is mee en daar kijken ze wel naar. Sommige met een boogje er omheen en andere proberen juist weer de aandacht te trekken. We gaan op een pleintje naar een theehuisje en Rob besteld 2 thee. Het is te drinken, maar wel erg bitter.... Daarna weer rustig aan terug slenteren naar de camping.

We vullen de watertank nog bij, wat net zo lang duurt als brood bakken... 45 minuten. Zonnepanelen opgezet, zodat het wassen en brood bakken weer gratis is. De route van Pistenkuh die we gaan rijden aangemaakt in de computer en in de Navigatiesystemen gezet. In de avond gaan we naar het "gezellige" camping restaurant waar we gaan dineren. Met een “Ping” op de achtergrond staat ons eten binnen no time op tafel. We krijgen een fles water, brood en er wordt een tajine op tafel gezet. Er zit aardappel, boontjes en suddervlees in. Erg lekker! Tijdens het eten wordt ook nog de kachel aangezet, maar dit werkt niet echt. Met onze jassen aan onder de TL lampen genieten we van onze maaltijd. Dan krijgen we ook nog een toetje! Een appel en een banaan... Maagje goed gevuld en weer naar de wagen. Snel de kachel aan en een warm kop thee.