Zoeken naar een plekkie

19 december 2017 - Khenifra Province, Marokko

Vertrek 10.00 uur. We gaan over een bergweg waar onderweg veel wegwerkzaamheden zijn. Af en toe moeten we wachten als de werklui de weg voor ons vrijmaakt. Ze zijn allemaal erg behulpzaam. We moeten ook oppassen voor krappe doorgangen i.v.m. overhangende rotsen. Het landschap waar we doorgaan is erg afwisselend. Van bergen naar vlaktes en eindigen in bosgebied. Door drukke dorpjes met markten, eten op straat, een levendige boel... Het stadje Khenifra zou een parkeerplaats overnachting bieden, maar deze is druk bezet en niet geschikt voor onze wagen.

Verder dan het bos in naar een andere overnachtingsplaats bij een meer, maar de weg er naar toe is smal en er zijn veel huisjes met mensen. Ik loop naar het einde van de parkeerplaats of we daar eventueel naar toe kunnen rijden en staan, maar de weg er naar toe is een uitdaging. Het zou misschien wel lukken maar de eindbestemming is meer een afwerkplek dan een mooie overnachtingsplaats. We keren halverwege en dan is het al 17.15 uur, over een kwartier is het donker. We vervolgen de weg terug en zien een klein weggetje waar we ingaan. Daar vinden een plekkie wat lijkt op een plek waar mensen bij elkaar komen en in de zomer kampvuurtjes maken en chillen. Het is vlak en daar gaan we staan voor de nacht.