Dagje Azrou

21 december 2017 - Azrou, Marokko

We besluiten vandaag om nog een dag te blijven.

Om half 9 wordt er aan de deur geklopt en er staat iemand met een stokbroodje voor ons. We draaien een was en deze is zo droog. Het is niet warm maar de zon schijnt, de wind waait en dan gaat het snel. Rob heeft de kachel aangepast want deze slaat vaak uit in zijn beveiligingsstand. De ene keer doet ie het prima en de andere keer steeds uit. Dan even lekker uit de wind in het zonnetje zitten. Met een jas aan is het goed vertoeven. De Duitser van de Unimog, die gister is aangekomen, komt langs om te vragen of de weg op de Atlas begaanbaar is en dat zijn vriendin jaloers is op onze wasmachine.

Rond een uur of 3 gaan we richting het stadje Azrou. Het is een half uurtje lopen van de camping. Lola gaat gezellig mee. In het stadje wijkt iedereen voor haar, maar mag ze ook voor fotomodel spelen. Er zijn heel veel jongeren omdat er een groot scholeninstituut is. Het Marokko hier is heel anders dan in het zuidelijke deel. Verder lopen we de Medina in. Kleine straatjes met allerlei winkeltjes. Erg leuk om door heen te lopen. We komen een Barbershop tegen en Rob laat zich hier scheren. Terwijl ik buiten zit te wachten op een bankje heeft Lola veel bekijks en krijg ik van de dames, die aan de overkant een broodjeszaak hebben, een stukje kaas. Fruitkarretjes komen door het straatje, ezels met houttakken op hun rug. Een gezellige boel.

Als Rob glad geschoren is gaan we verder. Bij een eettentje stoppen we en eten lamsbrochette. We krijgen salade wat goed te eten is en natuurlijk brood. Bij de lam zit patat met een beetje mayo en ketchup, en koude rijst. Echt toeristen voer en de prijs is hier ook naar.... We nemen nog een gegrild kippetje mee en beginnen aan onze terugtocht, want het begint alweer donker te worden. Lola poept precies voor het gerechtshof, dus maar snel even opruimen. Een aardige klim weer naar boven, wat we niet gewend zijn, maar uiteindelijk zijn we weer bij de wagen.