Route Todra Kloof

18 december 2017 - Tinghir, Marokko

We zijn weer laat op pad, om half 12 vertrekken we. Rob wilde nog met de vetspuit de nippels inspuiten, maar blijkbaar hebben we de spuit thuis laten liggen en alleen de inhoud meegenomen. Ik heb me bezig gehouden met de kalkoen te ontleden voor in de avond kalkoenshoarma te eten met knoflooksaus.

We gaan de route rijden door de Todra Kloof. De hoge rotswanden zien er indrukwekkend uit. Gelukkig zijn er niet te veel toeristen. Wel weer bussen met Japanners, maar aan de lege kraampjes te zien zitten we niet in het hoogseizoen.

We rijden verder steeds hoger de bergen in tot aan 2655 meter hoogte. We gaan door kleine dorpjes waar vriendelijk gezwaaid wordt. Soms met wat nauwe steegjes maar de weg is goed. We zetten koers naar een IOverlander plek Camping Tislit bij een meer. Het is helemaal verlaten maar naar een paar minuten komt er iemand naar buiten en uiteraard kunnen we hier staan. We worden vriendelijk ontvangen met thee, nootjes en biscuitjes! We hebben een beetje trek dus dat  gaat er wel in. Lola is weer lekker aan het rondneuzen en een stukje gelopen langs het meer. Prachtig luchten zijn te zien bij de bergen.