Een jaar later!

20 januari 2023 - Préveza, Griekenland

Een jaar geleden reden we onze woonplaats uit om ons leven door te brengen in de wagen en wat van de wereld te gaan zien. Hoelang zouden we het volhouden? Een week, maand, half jaar? Een jaar later! En wat is de tijd snel gegaan…😊

We hebben vooral vele mooie momenten meegemaakt en prachtige natuur en steden gezien. Lieve mensen ontmoet, waar we nog steeds contact mee hebben. Op verschillende plekken gestaan; parkeerplaatsen tankstations en restaurants, in het bos, op of aan het strand, in steden, aan meren, rivieren, bij kloosters en kastelen, op campings en niet te vergeten bij garages.🤣

Vertrokken uit Nederland op 20 januari 2022 zijn we nu een jaar later in Griekenland. We zijn in Duitsland van garage naar garage gereden, door Frankrijk en Spanje naar Portugal om daar op een camping een aantal weken te staan om het “probleem” van de wagen op te lossen. Verder in Portugal, waar helaas ingebroken is en we weer op een camping moesten staan om een nieuw raam over te laten komen uit Nederland. Weer verder door Spanje in de hoop dat de ferry naar Marokko zou gaan om via de westkant te proberen naar Zuid-Afrika te komen. Helaas is dit niet gelukt en rijden we door naar Frankrijk. Tijdens deze periode krijgen we bericht dat het rijbewijs van Rob (wat gestolen is) klaar ligt en we besluiten dat ik dit ophaal in Nederland. Ik neem het rijbewijs mee en Corona! Een aantal weken ben ik ziek en daarna Rob. Als we weer beter zijn gaan we langs de kust richting Italië en zoeken “koele” plekken vanwege de hoge temperaturen. Met een week zijn we in Slovenië. Dit land heeft wel ons hart gestolen… Mooie natuur, vriendelijke open mensen en drankfonteinen! 😊

In het hoogseizoen komen we aan in Kroatië bij de kust, wat geen goed plan is… Erg druk en voor “wild” kamperen krijg je een boete. Maar we verblijven enige tijd op een mini camping om een pakket uit Nederland te ontvangen, met nog wat reserve onderdelen, en Rob installeert een airco in de wagen. We zetten koers naar Bosnië en Herzegovina met het verleden duidelijk zichtbaar en rijden door prachtige natuurparken in Montenegro naar Albanië om zo te belanden in Griekenland.

We vervelen ons geen dag en zijn nu volop aan het klussen en onderhoud aan het plegen om ons 2de jaar in te gaan. De fotocollages geven een impressie per maand van het afgelopen jaar. We hopen dat er nog vele jaren zullen volgen in goede gezondheid!

1. Guus:
    20 januari 2023
    Avontuurlijk jaar voor jullie en vermakelijk voor ons. De tijd is wel omgevlogen. Een beter jaar gewenst met verbazing en verwondering. Xxx
  2. Joyce:
    20 januari 2023
    Wens jullie een fantastisch 2de jaar 🥰
  3. 20 januari 2023
    Ga ervoor het 2e jaar is begonnen, maak veel avontuur met veel gezondheid, zal aan jullie denken, veel plezier
  4. Lucia:
    Geniet van jullie 2e jaar. Dan genieten wij een beetje mee. Xx
  5. Saskia:
    21 januari 2023
    Heerlijk zo een samenvatting. En niet alleen heel erg leuk om te lezen, mee te leven en beleven maar ook zo inspirerend. Op naar een leuk, gezellig, gezond 2e jaar met met veel veilige kilometers xxx
  6. Peter:
    21 januari 2023
    Volgens mij gaan jullie nog heel veel jaren zo door, wel gezond blijven.
    (en de auto heel houden)
  7. Albert van Eif:
    21 januari 2023
    Hoi,ontzettend leuk gelezen afgelopen jaar de verslagen met de foto's!!!!
    Op naar het 2de jaar,sterkte,geluk.:)
  8. Hans DONKER:
    22 januari 2023
    Dank voor 1 jaar mooie verhalen en foto's.
    Ga alsjeblieft zo door.
    Wij genieten er van.
    Vraagje: hoe is het met Lola?
    Groetjes,
    Hans en Theresia.