Naar Zweden! Nog ff wachten...

31 juli 2017 - Kaltenkirchen, Duitsland

31 juli 2017

We gaan een testrit maken naar Zweden, maar voordat we aan deze reis kunnen beginnen zijn we eerst een paar dagen in Delden, bij vrienden die een Magirus Deutz s3500 hebben en we kennen van de Magirus Club.

We hebben te weinig vermogen met de wagen. We gaan niet harder als 80km en dat is niet fijn op de snelweg. Vrachtwagens moeten ons steeds inhalen en voordat we de gang erin hebben duurt even. We gaan hiervoor naar DPP dieseltechniek waar we de turbo laten controleren. De conclusie is dat de turbo te laat inkomt en deze moet vervangen worden voor een moderne versie. In Delden aangekomen gaan de mannen samen de turbo eruit halen en de brandstofpomp om de volgende dag weg te brengen naar DPP om af te laten stellen.

Nadat de pomp en de turbo zijn gecontroleerd en alles weer is ingebouwd loopt de wagen een stuk beter en met meer vermogen. Nu kunnen wij zelfs vrachtwagens inhalen! Na een rustdag, en de bekende Deldense “berenhap” uit de plaatselijke snackbar, verlaten we de stad en gaan de volgende dag richting de eerste overnachtingsplaats Kaltenkirchen in Duitsland. De temperatuur is lekker en we eten buiten. Daarna nog een aflevering kijken van "Helemaal het Einde!"