Op naar de volgende camping!

17 december 2017 - Erfoud, Marokko

We komen moeilijk op gang (was gisteravond laat geworden...) We draaien nog een wasje en Rob verschoont de toilet. We nemen een douche bij de camping en voordat we uiteindelijk vertrekken is het 11.00 uur. We worden hartelijk uitgezwaaid door de eigenaar en "de Doctore". We gaan richting Tinghir naar camping de l’Atlas. Via Pistenkuh aangeraden en deze staat ook op IOverlander.

Onderweg gaan we door allerlei stadjes. Het leven van Marokko. Bij diverse winkeltjes en kraampjes stoppen we om boodschappen in te slaan. Het lukt me om bij de slager eindelijk duidelijk te maken rundvlees zonder botten te kopen en een stuk kalkoen. Bij een groentekraampje wat fruit en groenten ingeslagen en elders nog weer brood en bananen. Ook hebben we weer eieren en een Maroc telecom kaartje. Iedereen is echt super aardig en behulpzaam.

We gaan verder richting het Atlasgebergte en klimmen aardig omhoog. We bereiken de camping. Ziet er goed uit, mooi plekje waar ook een Italiaans stel met een jonge hond verblijft. Lola heeft geen zin om te spelen en snauwt de hond af... Ze is een beetje te druk voor haar... In de avond eten we pasta en de kalkoen die is gebraden gaat dienen voor beleg wat nu aardig opraakt. Vanavond slapen we met het geluid van een beekje op de achtergrond wat langs de camping stroomt.