2 Jaar onderweg!

20 januari 2024 - Muscat, Oman

Het is 20 januari 2024 en we zijn 2 jaar onderweg!
Als we terugkijken naar het afgelopen jaar zijn er 2 dingen die naar voren komen…. Gastvrijheid en vriendschappen!

Gastvrijheid in Turkije waar je overal thee krijgt aangeboden. Of je nu diesel aan het tanken bent, boodschappen doet, je bij de garage wat laat uitvoeren of geparkeerd staat op een plek voor overnachting…. thee, thee, thee… De Turkse mensen komen naar je toe, maken een praatje, nodigen je uit bij hen thuis voor een maaltijd te nuttigen of bieden je een slaapplaats aan. Als je weer vertrekt krijg je van alles mee. Van zelfgemaakte tomatenpuree tot warme sokken. Het is hartverwarmend en we houden hier mooie vriendschappen aan over.

In Georgië en Armenië zijn de mensen, in onze ogen, wat gereserveerder. Maar ook hier worden we uitgenodigd om mee te eten en te drinken. Op camping 3Gs in Armenië, waar we een tijdje staan, ontmoeten we weer “oude” vrienden en maken nieuwe.

In Iran is het overweldigend hoe je daar ontvangen wordt. “Welcome in Iran!” is wat we van iedereen horen. Mensen zijn nieuwsgierig en willen van alles weten, maken foto´s en nodigen ons uit om een dag deel uit te maken van hun leven. De mensen zijn zo gastvrij en vrijgevig dat je er stil van wordt en je soms in verbazing wordt achtergelaten. Het is een land met vele verhalen wat diepe indruk op ons maakt. Ook hier blijven we welkom zodra we terugkeren naar Iran.

We rijden door Irak, Koeweit en Saoedi Arabië om de Formule 1 te zien in Abu Dhabi eind november. Hier zien we weer onze vrienden uit Griekenland, waar we in januari 2023 een tijd in de garage hebben gestaan.

Lola maakt ook nieuwe vrienden, al is dit maar tijdelijk, en heeft vooral in Turkije veel contact met zwerfhonden waarmee ze haar eten deelt, speelt en de honden van ons de nodige aandacht krijgen.

Een jaar dus met gastvrije mensen, vele nieuwe vriendschappen en het weerzien met “oude” vrienden. Maar ook het verlies van een dierbare vriend die op oudejaarsnacht overlijdt aan de gevolgen van de ziekte ALS.  Ab, je blijft in ons hart en gedachte…

En met dit sluiten we ons 2de jaar onderweg af en maken ons op voor het 3de jaar!

1. Niek & Thea:
    20 januari 2024
    Wauw twee jaar! Wat heerlijk en een mooie terugblik. Benieuwd waar jullie nu zijn. Liefs
  2. Joyce:
    20 januari 2024
    Wat vliegt de tijd toch voorbij.
    Prachtige verhalen en avonturen.
    En er komen er nog veel meer bij.
    Dikke knuffel 🥰
  3. Saskia:
    Twee jaar alweer. Wauw!
    Wij blijven heerlijk meegenieten van welcome in Iran, thee in Turkey dus
    vanaf nu : Thanks uit Holland :)
    Veel plezier lieverds