In Zweden: 10 - 14 augustus

10 augustus 2017 - Vejbystrand, Zweden

10 aug
We vertrekken rond 10.00 uur. Rijden door diverse landschappen, belanden op een weg die voor een rally gebruikt wordt, dan weer door een heuvelachtig landschap met vee. Maar geen plek nog voor de overnachting. We slaan een weg in die doodlopend is en komen uit bij een mooie plek op het einde. Ik vraag bij de woning die in de buurt staat of het goed is dat we daar staan en dat is geen probleem. Op 50 meter, aan de overkant van een slootje met bomen, is een camping waarvan je de geluiden hoort. Wij staan in ieder geval lekker rustig en alleen. In de avond maken we een kampvuur. Het plaatsje waar we zijn is Hoor.

11 aug
Het is prachtig weer, lekker buiten ontbijten en we testen de kleine zonneluifel uit. Ook hier zijn wat verbeteringen in aan te brengen. We blijven nog een dag staan. In de middag is het wel bewolkt maar de temperatuur is goed. We relaxen een beetje, ik bak voor het eerst brood met de kant en klare mix in de oven. Het gaat goed en we hebben heerlijk vers brood. Rob zet de route uit voor de volgende dag en we kijken een aflevering van Game of Thrones.

12 aug
De route is uitgezet richting strand Vejbystrand angelholm via de App IOverlander. Voordat we bij de bestemming komen moeten we een tunnel onderdoor die 3.60m aangeeft, We zijn 3.55m, dus zou moeten kunnen. Rob gaat op de wagen bij de motorkap staan om te kijken of het goed gaat en ik rij er voorzichtig onderdoor. Het is geen probleem en we hebben genoeg ruimte. Op de parkeerplaats zien we nog een Magirus Overlander staan van een Duits stel. In de middag maken we een strandwandeling. Lola heeft het naar haar zin en krijgt nog even bezoek van een pup die gezellig mee rent. Rob krijgt die avond een jicht aanval in zijn voet wat niet zo prettig is en niet meer kan staan. Even rustig aan dus... ik loop in de avond nog met Lola naar een UFO monument wat in dit bos is.

13 aug
Het is zondag, we slapen uit en ontbijten. Het heeft de hele avond en nacht geregend en er is lekkage bij het dakluik boven de keuken. Dakluik heeft in de nacht een stukje opengestaan, waardoor er water in het profiel is gekomen. Alles weer droog gemaakt en gaat op het lijstje om na te kijken. We zouden vandaag weer vertrekken, maar besluiten om nog een dag te blijven. Rob heeft veel last van zijn voet, dus pootje omhoog. Ik maak met Lola een strandwandeling.

14 aug
De pijn in Rob zijn voet blijft aanhouden ondanks de pillen die hij slikt tegen de jichtaanval. We staan goed op de parkeerplek, met het bos en strand op loopafstand. Het weer is wat beter, geen regen en minder wind, nog genoeg voorraden dus blijven we staan. Rob zit binnen en werkt aan het ontwerp voor de tuin thuis en ik zit buiten in de zon, uit de wind met een boek. Vanmorgen met Lola het strand op geweest en in de middag gaan we het bos in.