Vertrek naar Schotland

23 mei 2019 - Hoek Van Holland, Nederland

We gaan naar Schotland! Dit is niet echt meer een testrit.... maar gewoon op vakantie naar een mooi landschap. Via Hoek Van Holland met de ferry naar Harwich en van daaruit is het een paar dagen rijden voordat we Schotland bereiken. We gaan de North Coast 500 route rijden!

We zijn ruim op tijd bij de ferry en gaan in de rij staan waar ook een club Duitsers staat met gave motortrikes en een caravan erachter. We vertrekken om 14.15 uur en komen aan in Engeland om 19.45 uur. Helaas mag Lola bij deze maatschappij niet mee op het dek. Ze kan wel in een kennel, waar je zo nu en dan naar toe mag, of in de wagen blijven. Omdat Lola erg goed alleen kan zijn, en helemaal als ze in de truck is met haar "knuffie", hebben we besloten om haar daar te laten.

De tocht verloopt rustig en we komen de tijd wel door. Uiteindelijk gaan we aanmeren en kunnen we weer naar Lola. De ferry af en we sluiten aan in de rij naar de douane. Daar staat een overlander uit Australië en hun filosofie spreekt ons wel aan....

We gaan eens kijken of we een overnachtingsplekje kunnen vinden. Het wordt een camping in Bradfield, jammer genoeg, en geen vrijstaande plek. In de buurt is er wel een klein strandje waar Lola zich even kan uitleven.