Nog een nachtje....

15 april 2022 - Tavira, Portugal

De afgelopen weken waren dagen van bellen, regelen, afwachten en steeds maar weer.... een nachtje bijboeken....

RDW gebeld voor het vernieuwen rijbewijs Rob. Eerst via de website nog een formulier van vermissing/diefstal ingevuld en daarna contact gehad met diverse personen met verschillende antwoorden, wat te doen in ons geval. Uiteindelijk iemand die zegt formulier in te vullen dat je buiten de EU verblijft en indienen. Dit zou dan in werking gezet worden. Maar tot op heden nog niets gehoord. Binnenkort weer eens bellen.

Rob belt met Outbound voor een nieuw raam te bestellen en nog 2 covers voor de dakluiken. Gelijk maar de hele boel afsluiten, dan is dit ook beveiligd als we de wagen ooit gaan verschepen. Outbound geeft aan dat ze in Spanje een bedrijf weten, waar ze wel eens producten hebben geleverd en ook expeditie wagens bouwen. We zouden dan er naar toe kunnen rijden en het stukkende raam daar eruit laten halen en de nieuwe erin. Als we ze bellen, willen ze helemaal niet dat de onderdelen daarheen worden gestuurd en wij daar naar toe komen. Het is allemaal moeilijk, moeilijk en degene die Rob aan de telefoon heeft is kortaf en legt neer..... Dan niet.... We vragen aan de dames van de receptie of de spullen bij de camping, hier in Tavira, afgeleverd mogen worden. Dat is geen probleem! De levering wordt in werking gezet en hopen dat dit donderdag 21 april hier is. Inmiddels heeft Rob het raam eruit gehaald en erin zetten zal ook wel lukken. Zo spannend is het allemaal niet (Rob zijn woorden).

Dichtbij de camping is een shoppinghal met een "Mediamarkt" Worten. Daar kopen we nieuwe spullen om weer up & running te zijn, als we hier vertrekken. De inbraak zien we maar als een goede leerschool om nog meer puntjes op de "i" te zetten. We maken van onze originele ID´s, rijbewijs en kentekenbewijs, kleurenkopieën en knip deze uit tot het originele formaat. Daarna plastificeren en dit gaat dan in het telefoonhoesje/portemonnee. Uiteraard hebben we alles digitaal staan, maar de kopieën zijn dan voor het laten zien indien nodig. En mocht er weer een keer wat worden meegenomen, dan hebben we in ieder geval de originelen en scheelt dat een procedure met Nederland.

Inmiddels zijn de nachtjes bijboeken overgegaan in: per 4 nachten bijboeken. Het is verder geen bijzondere plek. We staan "gezellig" aan het spoor met aan de overkant een bouwplaats waar een paar dagen geleden een brandje uitbrak en het vuur oplaaide. Portugal News waarschuwt voor storm aan de kust en heftige regen. Maar het brandje dooft gelukkig en de voorspelde weersverwachting blijft uit. Het enige wat de afgelopen dagen heeft plaatsgevonden, is dat het storm loopt met vurige Spanjaarden, want die hebben voorjaarsvakantie. Het is een komen en gaan van campers met grote families die tot laat in de avond buiten zitten en uitgebreid tafelen. Wanneer wij naar binnen gaan, gaan zij naar buiten!

We hopen snel te horen van RDW, zodat we weten waar we aan toe zijn en we een route kunnen uitzetten. De veerboten van Spanje naar Marokko varen weer, dus als alles meezit gaan we die kant op. Maar we leven het leven, dag voor dag. Na wat dagen met regen, hebben we nu prachtig weer en het wonen in de wagen bevalt goed. We houden het nog wel even vol 😊

1. Marion:
    16 april 2022
    Hoi 👋, ik duim voor jullie dat het spul de 21ste echt aankomt.
    Fijn dat er weer gevaren wordt tussen Spanje en Marokko, scheelt toch een aardig stuk rijden (en varen).
    Geniet ervan 😊...
  2. Immagnus:
    29 april 2022
    Hallo Marion,
    Dank voor het duimen.... spullen kwamen zelfs een dag eerder....
    Groetjes daar in Frankrijk😊