Dagje camping

13 december 2017 - Merzouga, Marokko

Vandaag een dagje op de camping om na te gaan wat er aan de hand is met het luchtprobleem. Met zo´n 17 graden is het mooi weer om wat te kunnen doen. De compressor van de wagen die er in zit, lekt door de pakkingen. Gelukkig hebben we als extra ingebouwd een elektrische compressor die na een paar keer testen de druk er goed ophoudt. Rob zet de handrem er weer bij en dit werkt ook. Er is wel nog een kleine lekkage die we in NL gaan repareren. Tevens hebben we een gereviseerde compressor via EBay gekocht en zal naar vrienden in NL worden opgestuurd. Verder maken we de ramen schoon. Rob zet de zonnepanelen op en deze worden ook afgestoft. 2 Wassen gedraaid en op de kachel staat de Silamapos (Snelkookpan) te pruttelen met stoofvlees, aardappels en wortels van de markt. Met Lola loop ik lekker een stuk naar de duinen.

Nu moeten we ook gaan beslissen wat we gaan doen vanwege de tijd die we nog hebben. Op 27 december is de ferry overtocht geboekt naar Italië vanaf Tanger.  We willen nog wel een route van Pistenkuh rijden en besluiten een rondrit Merzouga te doen en hopen een mooi plekje in de zandduinen te vinden voor kerst te vieren. Kerst vieren wij dit jaar op: 15 december! Met ons traditionele kerstgerecht: kip, patat en appelmoes...